Categorieën
Blogberichten

Intuïtie

Iedereen heeft zijn intuïtie bij zich dragen. Intuïtie zijn onze raadgevers vanuit zielsniveau. Onze ziel weet feilloos wat het wil, echter komt dit niet altijd even duidelijk “zichtbaar” naar voren in het menselijk systeem. Dit komt omdat we niet geleerd hebben om onze intuïtie duidelijk te lezen. Ieder menselijk systeem heeft zijn Intuïtieve kanalen en wanneer duidelijk wordt hoe deze gelezen, erkend worden, zal alles als vanzelf gaan. Het leren, de vragen die het leven met zich meebrengt, alles. Hoe? omdat alles beantwoord wordt vanuit onze intuïtie en onze intuïtie staat in directe contact met onze ziel. Wanneer we leren (h) erkennen dat leven vanuit Intuïtie zijn kracht groots kan neerzetten, zal ook groots omarmt kunnen worden. Wanneer we onze kinderen leren wat onze intuïtieve kanalen ons daadwerkelijk vertellen, ontstaat er een (h) erkenning vanuit een diepe laag en leert men de vertaling heel anders lezen.

Intuïtie kunnen we verdelen in vele soorten. de bekendste zijn: Helderhoren, Helderzien, Helderweten, Heldervoelen. Wanneer we onze kinderen leren dat deze aspecten allemaal in ons zitten is leren een vrij spel en krijgt “pesten” geen kans.

Helderhoren, is het helder horen op een diepere laag. Wanneer een kind helderhorend is, ontstaat er een diepere stem die naar voren wil komen. Deze stem is zo duidelijk aanwezig dat begeleiding vanuit het innerlijke als vanzelf wil spreken. Wanneer er echter vanuit woorden gesproken die niet kloppend zijn met wat de innerlijke stem wil zeggen, ontstaat er een soort error. Wanneer een kind leert dat het innerlijk systeem een andere vertaling heeft voor de woorden die het zojuist heeft opgevangen, snapt het ook dat het trouw mag blijven aan zijn eigen graadmeter. En daar zit meteen de les. Wanneer er het verdriet wordt waargenomen van de noemer “pestgedrag” wordt er eigenlijk direct verwezen naar de onjuiste informatie die het ontvangen heeft en het direct mag luisteren naar hun eigen innerlijke systeem. Het leren herkennen van hun eigen emotie is in deze dan van groot belang. De kracht zit hem in het leren zien wat de ander eigenlijk zegt. Daar waar een helderhorende “aan” gaat van het waargenomen aspect wat er in het moment speelt, kan het direct “meten”dat het daar zijn leermoment bevat.

Helderzien, daar waar een kind duidelijk krijgt dat het waarnemen vanuit het helderzien zijn waarheid bevat, zal ook duidelijker worden dat de lessen die hem worden aangereikt, duidelijker wordt aan de hand van het “zien” vanuit een diepere laag. Een kind wat helderziend is, mag leren om de “beelden”die het ontvangt aan de hand van de les, zijn waarheid bevat. Een kind wat helderziend is, mag leren om de plaatjes die het te zien krijgt, leren zien als de opdrachtgevers van de informatie die er wil zijn. Een kind wat helderziend is, laat graag zijn beelden waarmaken op papier of met de hand geknutseld. Het op de juiste manier van aanreiking van intuïtie manier is dan ook van essentieel belang. Een kind wat helderziend is, krijgt beelden aan de hand van de woorden die het hoort. Door deze te kunnen uiten “weet” het precies waar het zich bevind van zijn waarheid.

Helderweten, deze tak van sport zijn de “hoogbegaafde” onder ons. Deze kinderen “weten” waar zij hun lessen “moeten” geven. Het zit hem echt in het “moeten” !! Deze kinderen hebben hun taken te zetten vanuit hun Intuïtie vorm, dit wil zeggen: Daar waar het “weet”waar het zich moet uiten, zal het zich uiten. Wat dus ook dan automatisch maakt, dat het zich verveelt wanneer er lesstof wordt aangereikt, waarbij hun waarheid niet klopt en automatisch niet interessant is. Weters onder ons “weten” waar de kern van de waarheid ligt. Deze kinderen zijn uniek in hun soort en worden al snel gezien als de pesters van het schoolplein, maar wanneer er gezien kan worden dat deze kinderen enkel zien waar het andere kind van mag groeien en deze dan op een fijne manier vertaald zou worden door een leraar of begeleider, dan is het geheel duidelijk wat er zich plaats vindt. Weters mogen wel begeleid worden in de belevingsvorm van de ander omdat deze zich niet altijd bewust zijn van de wetenschap van de ander, In hun wereld “weet” iedereen en is het geheel vanzelfsprekend dat het zou handelen als hun zelf.

Heldervoelen, deze bijzonder gevoelige kinderen onder ons zijn de HSP-ers. Zij hebben hun gevoel in het lichamelijke zo zuiver aanwezig zitten, dat zij letterlijk waarnemen in hun lichaam. Hun gevoel in het lichaam laat hun weten wanneer er iets verteld wil worden. De buikpijn, hoofdpijn of zelfs begeleiding van de ongeziene wereld is geheel vanzelfsprekend voor hen. Zij nemen waar wat hun lichaam aan informatie duidelijk wil maken. Voelers hebben meerdere Intuïtieve gaven tot hun beschikking. Het gaat altijd gepaard met meerdere vormen van kennisgeving en zal zo vanzelfsprekend duiden waar hun waarheid zich bevindt. Het is dan ook van essentieel belang dat voelers wordt uitgelegd waarom zij ervaren wat zij ervaren. Zij nemen feilloos waar, wanneer iemand anders zich niet fijn voelt en dit “moet” dan eigenlijk eerst opgelost worden, wil het gevoel oplossen. Wanneer er van jongs af aan, geleerd wordt dat zij hun eigen energieveld kunnen beheren, zal er minder heftig waargenomen worden in hun veld van waarneming.

error: Content is protected !!