Wanneer we er vanuit gaan dat ieder kind van nature al perfect weet hoe het functioneert en als vanzelf weet wat hem of haar te doen staat, wat zijn wij dan met ons schoolsysteem een verraderlijk spel aan het spelen?! De kracht van het schoolsysteem zou hem mogen gaan zitten in het begeleiden van hoe hun innerlijk systeem werkt. Vertel de kinderen over hun intuïtie. Leer ze ontdekken waar hun kracht zit. Is het een helder wetende, denker, ziener of voeler en misschien wel beide. Wanneer we onze kinderen leren dat hun kracht vanuit binnen uit komt, zal er ook duidelijker de lesstof begrepen worden. Ieder kind functioneert weer vanuit zijn eigen sterke kracht, wanneer deze effectief en krachtig wordt ingezet, zal er een wereld voor ze open gaan. De belastende delen die ze nu dagelijks wordt aangeboden zijn blokkades waar ze niks van begrijpen en daar zit hem het euvel. Het leren begrijpen waar hun systeem zich duidelijk in wil uit blinken. Leren omarmen van hun eigen kracht, hun eigen talent. Dit talent mag begrijpend aangereikt worden en dan zal er begrepen worden als vanzelf hoe de wereld werkt en hoe hun systeem werkt. De kracht van binnenuit omarmen is wat ze nodig hebben. Wanneer we er van uit gaan dat iemand helder horend is, en zijn informatie van binnenuit heel helder ontvangt en elke keer waarbij informatie wordt aangereikt wat niet de waarheid is in zijn systeem, ontstaat er letterlijk een error. Als we er van uit gaan wanneer een kind helder wetend is, dan is juist de waarheid aanreiken van essentieel belang. De waarheid is heel breed, maar ieder heeft zijn eigen waarheid en wanneer deze omarmt wordt door dit van binnenuit te leren herkennen, kan er niets anders dan van binnenuit erkend worden van deze waarheidsserums. Het opvolgen en op deze manier de maatschappij aanschouwen vanuit een vertrouwd innerlijk systeem is dan de gouden formule.
Categorieën